fredag 4 maj 2012

Förberedelse ger trygghet

idag har jag nyst och snuvat på barnen, hoppas att inte alltför många blivit smittade!

En del människor behöver förberedas extra noga för förändringar för att känna sig trygga. Det är härligt att få vara med och hjälpa till. Idag har jag förberett ett skolbyte. Jag tror att det blir jättebra. Det är viktigt att vi är rädda om varandra. Människor är ömtåliga varelser och jag tror det kan hjälpa rätt långt med lite extra förberedelse och trygghet. Den tiden tjänar vi in i slutändan, det är jag ganska övertygad om.

Mötte en kollega som berättade att han efter en hjärtinfarkt bestämt sig för att bara göra roliga saker. Det innefattar för hans del arbete i skolans värld. Det tycker jag är härligt i sig, och så tänker jag att det är väldigt klokt att tänka över vad man vill ibland. Det borde inte behövas så drastiska händelser som en hjärtinfarkt för att vi ska göra de förändringar vi behöver för att känna att vi lever vårt liv på det sätt vi vill. De positiva förändrinarna kan vi börja göra redan idag! Varje litet beslut kan leda oss närmare det vi önskar.

Stor fredagskram och en riktigt trevlig helg tillönskas av ÅsaMia på EQverkstan. Din skolkurator på bloggen ;-)

Inga kommentarer: