tisdag 1 november 2011

Skriv av dig oron

Nervositet stjäl plats i vårt arbetsminne. Om man skriver av sig sin oro, är det lättare att sluta älta och dessutom verkar skrivandet avlasta vårt arbetsminne. Det gör att vi får möjlighet att omvärdera det som stressar oss och då minskar oron. Det finns studier som visar att både deprimerade människor och människor som lätt blir oroliga och nervösa inför en pressande uppgift, mår bra av att skriva av sig sin oro. Det kanske inte är någon dum idé det här med att skriva dagbok...


Imorgon är det utskicksdag igen! Då landar nya fräscha utskick i e-posten hos alla våra prenumeranter!
Stor tisdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

2 kommentarer:

Anonym sa...

det har alltid varit min räddning - jag har skrivit sen tonåren - det jag sparat i alla fall
ibland skriver jag ilskebrev till såna jag är arg på - men de blir aldrig postade - det räcker att skriva ner det - så är man av med det

EQverkstan sa...

Det är väl toppen när man hittar strategier som fungerar! Varmt lycka till med skrivandet.// ÅsaMia