onsdag 2 november 2011

Härligt med höstlov!

Det passade bra med lite höstlov nu. Några dagar utan att träffa elever. Hinna fixa lite saker som halkat efter. Idag har jag bland annat fixat i ordning en övning som skolsköterskan och jag ska använda tillsammans med tjejerna i en av sexorna på måndag. Vi ska träffa dem tre måndagar i rad, efter det träffar vi sexornas killar tre gånger. Den första gången handlar det om attityder och fördomar, det ska bli roligt.

Nu kommer jag att vara ledig från skolkuratorjobbet ett par dagar ( i alla fall en och en halv) och jobba med EQverkstan. Imorgon kommer till exempel vår trevliga revisor Jenny. Den andra halva dagen behöver jag läsa en bok som heter "Att vända en klass, från oro till fokus". Den kommer vi att läsa och samtala omkring på en annan av mina skolor. Jag kommer att vara samtalsledare i en grupp och då kan det ju vara bra att jag läst boken själv :-) Jag får väl återkomma med synpunkter när jag läst den. Kanske någon som har läst den som vill dela med sig av sina reflektioner? I så fall tar jag tacksamt emot dessa!

Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: