torsdag 10 november 2011

Kurator är ett konstigt ord!

Det är inte så lätt att berätta för barn vad en kurator är. Speciellt inte utifrån ordet som inte alls ger ett barn någon hint om vad en kurator jobbar med egentligen. Som jag skrev om i början av hösten när jag skulle presentera mig i klasserna så var det en liten kille i förskoleklassen som med stora ögon frågade om jag verkligen "gjorde karate".

Idag fick jag höra en historia som jag tycker är ännu roligare! En kollega berättade att en liten tjej på hennes skola hade räckt upp handen och sagt till sin fröken att "hon tänkte att hon ville gå till den där diktatorn." Gissa om min kollega har fått ett nytt smeknamn på sin skola! :-) Vi kommer aldrig att kalla henne för något annat än diktatorn.

Stor torsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan, diktator på fyra olika skolor i Lidköpings kommun...

Inga kommentarer: