fredag 25 november 2011

Kloka barn!

Idag har det återigen varit en händelserik och rolig dag i skolkurator ÅsaMias liv! Idag blev det lite "löpande band" men det kändes ändå som det blev meningsfulla träffar.

Startade dagen med att ha två individuella träffar. Sedan har jag idag börjat träffa alla barn i en stor andraklass som haft en rörig start, för att höra barnens egna tankar. Underbart att få lyssna på kloka, härliga barn! Ser fram emot fortsättningen av detta. Idag startade jag igång med att träffa två grupper med tre barn i varje grupp. Enda bekymret är att jag inte kommer att hinna med några enskilda samtal på den här skolan under tiden jag träffar resten av grupperna, men jag tror att det är rätt prioritering. Efter gruppsamtalen hade jag en träff med en lärare, sedan träffade jag en elev en kortis.

På eftermiddagen har jag varit på samverkansmöte med psykisk hälsa och BUP, jätteintressant och sååå bra att få ett ansikte på våra samverkanspartners. Efter det tog jag ut en timme "förskjuten arbetstid" det blir lite för långa dagar ibland för att hinna med och då vill vår chef att vi försöker ta ut den tiden samma vecka. Så det blev helg lite tidigare den här fredagen. Det passade ju bra nu inför advent, har hunnit torkat golven och den röda julmattan är på plats i köket.
Nu ska här adventsmysas!

Önskar er en riktigt, riktigt härlig adventshelg!!!
Stor kram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: