fredag 11 november 2011

Fredag rätt i tiden!

Den här veckan kommer fredagen väldigt lägligt :-) Tja, det gör den väl oftast. Ikväll önskar jag mig inte något hellre än att bara halvsova i TV-soffan. Dessutom blir det hämtmat... Tror att jag åker på att vara lite taxi till dottern och tjejkompisarnas discoplaner, hoppas på vinstlotten att skjutsa och inte hämta inatt! Men, imorgon är det sovmorgon, åh så skönt det ska bli. Jag är ju inte någon morgonmänniska men tycker ändå att omställningen från att vara bortskämd med att själv kunna styra vilka tider jag jobbar (och då mina vänner är inte tidiga morgnar prioritet nummer ett) till att jobba i det närmaste kontorstider har gått ganska smärtfritt. Ja, det skulle jag kanske i och för sig inte säga tjugo över sex när klockan tvingar upp mig, är lite kaxigare nu när lördagmorgonen ligger framför.

Veckan har varit intressant men oerhört intensiv. Min tjänst på fyra olika skolor är faktiskt ganska galen, men jag trycker in så mycket jag kan. Arbetet är minst sagt omväxlande. Det gillar jag! Det gäller att prioritera klokt, inte alltid det lättaste. Men nu är det fredag och min lilla stad får försöka klara sig utan råd och stöd från mig ett par dagar ;-)

Fick just en högvinst, andra skjutsar OCH hämtar från discot! Nu kan jag grotta ner mig i soffan och se om det kommer fram någon godisskål...
Ha en riktigt, riktigt bra helg! Stor fredagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Ps. Jag har läst färdigt boken "Att vända en klass - från oro till fokus" Den är riktigt bra! Vi kommer att ha den som läsecirkel på en av mina skolor. Jag kan rekomendera boken, den är full av pedagogiska klokskaper och befriad från pekpinnar! Ds.

1 kommentar:

Olivia sa...

Åh vilket Mys-inlägg! Du är allt en bra mysig mamma du. Tycker om dig. Har inte hittat nått godis hemma till din godisskål, men kanske popcorn? Puss