onsdag 7 mars 2012

Ta hand om dej!

Ikväll är det mästerkockenkväll :-) så nu måste jag skriva mitt inlägg snabbt så jag inte missar starten. Efter att ha avslöjat en av mina laster är det dags för onsdagsfunderingen. Undrar om jag får ner några tankar idag, är alldeles mjuk i både kroppen och hjärnan efter att ha knådats en halvtimme av Lannas hårda nypor.

Det är dagens tanke. När det är mycket, kanske för mycket, på jobbet är det extra viktigt att fundera en extra gång vad kroppen behöver. Massage, en sväng i badhuset, en skön promenad eller kanske bara att lägga sig tidigt och sova många timmar. Vissa perioder orkar man inte så mycket mer än att jobba och sova. Det får inte alltid vara sådana veckor men några veckor emellanåt ser alltid ut på det sättet. Då är det viktigt att låta det få ha sin tid. Inte få panik över allt man inte hinner eller orkar göra utanför jobbet, inte försöka pressa in allt i alla fall. Till och med att träffa kompisar kan bli en grej för mycket. Det är mycket lättare att tänka så nu när jag inte längre är småbarnsmamma. Men kom ihåg att det egentligen är väldigt få måsten som är livsviktiga. Släpp på kraven, det gör inte något om golvet inte är alldeles blankputsat eller sängen skulle vara obäddad hela veckan. Ta hand om dej!

Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: