måndag 5 mars 2012

Förkylning eller tankekaos?

Antingen har jag något i kroppen, typ förkylning eller något eller så har jag bara jobbat och tänkt för mycket. I fredags kändes det som ett getingbo i huvudet och tankarna fick inte riktigt fäste någonstans. Det lättade över helgen då jag mest bara tog det lugnt. Lite termoskaffe med maken ute vid vattnet hjälper mot det mesta. Dessutom har det kommit en blå krokus i mitt land.

I går skrev jag min första saga för miniormaterialet Karibo 3 som kommer ut på Argument förlag till hösten. KUL! Men nu är jag trött så det svider i ögonen igen. Massage kanske hjälper? Tror jag ringer och bokar imorgon...

Annars fick jag med mig många bra tankar från föredraget förra veckan som hjälper mig i jobbet. Det är något att vila i att jag kan vara med och hjälpa till så det blir lättare att ha det svårt. Jag kan inte rädda världen men jag kan så några frön.

Idag träffade jag en liten kille som jag inte hunnit träffa på länge. Det blev så bra, jag var tvungen att boka om ett par elever och fick en liten lucka och plötsligt när jag insåg att jag hade en halvtimme över så bara stod han framför fötterna på mig och undrade när han skulle få komma och prata. Det kändes riktigt bra, som om det var meningen. Ibland får man vara med om sånt! :-)En annan riktig skolkuratorpeak jag fick vara med om idag var en heta-stolen-övning tillsammans med alla tjejer i en sjätteklass. De var underbara och det blev så härliga samtal! En löneförmån att få vara med!


Vill önska en riktigt bra måndagskväll - stor kram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: