måndag 12 mars 2012

Barns självrapporterade hälsa

Här kommer en avhandling som låter väldigt spännande och som jag hoppas att vi får höra mycket mera om! Synd att Östersund inte precis är runt knuten... Nyfiken! Ulrika Eriksson vid Institutionen för hälsovetenskap disputerar fredagen den 16 mars 2012 i ämnet hälsovetenskap. Avhandlingen har titeln BARNS SJÄLVRAPPORTERADE HÄLSA - Betydelsen av socialt kapital i skolan och närområdet.
Disputationen börjar kl.10.30 i F 234, Campus Östersund, Mittuniversitetet


Idag har det varit en annorlunda skolkuratordag. Utvecklingsdag för skolpersonal och inte ett barn att träffa så långt ögat har nått. Däremot en förälder, en hel del skrivjobb och lite litteratur att läsa. Jag har fördjupat mig lite i ämnet "sociala berättelser" en stund idag. Tror att jag kommer att kunna ha användning för det i några av mina enskilda samtal. Viktigt att grunda med att prata om känslor är budskapet från ännu en metodförfattare. Det jobbar vi förstås vidare med!

Stor måndagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: