torsdag 8 mars 2012

Ser fram emot samverkan

Idag har jag varit på ett första möte tillsammans med socialtjänstens öppna verksamhet här i min kommun. Vi hoppas kunna hitta en bra modell för samverkan så vi kan dra åt samma håll och inte jobba i våra egna "stuprör". Det kändes bra och inspirerande för framtiden.

Vi var helt överens om att modellen vi ska jobba efter inte får innehålla möten bara för mötenas skull utan det ska vara en modell som leder framåt. Jag hoppas och tror att det här kommer att leda till något riktigt bra. Jag tror, som jag skrivit om tidigare att vi måste bli väldigt mycket bättre på att ta hjälp av varandra inom skola, bup och socialtjänst. Ta vara på varandras kompetenser och få ett större förtroende för varandra. Det kändes riktigt bra när vi i mötet fick klart för oss hur lika vi tänker och att de metoder vi använder oss av har samma grundtankar. Det känns som om det finns mycket att bygga på.

Jag ser fram emot ett nytt sätt att arbeta, för barnets bästa och för att familjerna inte ska behöva en sekreterare för att hålla reda på alla möten och träffar som de ska gå på med alla olika professionella instanser.

Nu ska jag springa iväg på en utbildning för att lära mig en massa viktiga saker om Autism. Jag längtar redan efter TV:soffan... får hoppas att en snabb promenad till kurslokalen får mig att vakna till ordentligt för utbildningen är nyttig.

Snö i min lilla stad idag, det gör inte något alls om den smälter bort riktigt, riktigt snabbt!
Stor torsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan.

Inga kommentarer: