fredag 4 mars 2011

Studiedag

Har "studiedag" idag. Läser en mycket intressant avhandling av Camilla Löf. Camilla disputerade på avhandlingen Med livet på schemat.Om skolämnet livskunskap och den riskfyllda barndomen. På Lärarutbildningen på Malmö högskola i förrgår, den 2 mars.

Avhandlingen som pdf
"Avhandlingen ska användas som underlag för diskussion om skolans sociala uppdrag och vad skolan och lärare behöver för att klara detta uppdrag. Den diskussionen måste föras både på ett nationellt och politiskt plan. Även blivande och verksamma lärare måste föra denna diskussion för att tänka över innehåll och metoder."

Säger Camilla Löf i ett pressmeddelande från Malmö högskola.


För övrigt längtar både jag och hundarna efter en väderlek som inte gör att lunchpromenaden kompliceras av att de måste bada efteråt!



Promenadens mest mindfulla ögonblick var annars när vi gick förbi en massa fällda träd som låg och väntade på att bli bortforslade, och doftade fantastiskt! Passa på att stanna upp och njuta av de där magiska ögonblicken när du är fullständigt närvarande med flera sinnen samtidigt. Livet och den här dagen är fulla av dem - det är aldrig kört!

Med en egen förhoppning om att jag ska vila bort min eländiga hosta den här helgen (tänk om den till och med kunde gå bort så fort att jag skulle kunna vara med på Zumban på söndag?!) vill jag passa på att önska Dig en riktigt, riktigt härlig helg!

Bästa hälsningar från ÅsaMia på EQverkstan som nu ska fortsätta en liten stund till med "studiedagen", innan det är "dags för fredagsmyyys"...

Inga kommentarer: