tisdag 15 mars 2011

Dagens tema: Vår!

Nya vårtecken för dagen!

1) Motorcykelljud - flera gånger :0)










2) På hundpromenaden mötte vi en dam som var ute och plockade videkvistar för att ta in och sätta i en vas.


Det påminner mig om en väldigt söt historia jag läste, om när förstaklassarna och deras fröken fick sig ett rejält gapskratt när de kom på att mer än halva klassen trodde att de sjöng: "Sov du lilla video!"


Fortfarande måste hundarna badas efter lunchpromenaden, längtar tills det torkat upp lite mera ute! Fast å andra sidan... att jag måste bada dem betyder att jag...

1. ... är frisk så jag kunnat ta en promenad.
2. ... har möjlighet att promenera fritt utomhus, utan att behöva vara rädd.
3. ... har råd att ha husdjur bara för att jag gillar det.
4. ... har rinnande vatten inomhus så jag kan spola av dem.
Helt galet egentligen - jag badar dem till och med i dricksvatten!


Funderade lite över det här med trädens knoppar när jag var ute.



Precis som allt redan finns färdigt i den lilla knoppen och bara väntar på mildare väder och solens varma strålar, så tror jag att det finns så mycket inom oss människor som bara väntar på att få slå ut.

Det behövs bara tillräckligt med värme och sol - tillit, bekräftelse, kärlek, rätt omständigheter. Allt finns förberett, bara förutsättningarna är de rätta. Kommer inte värmen och solen slår knoppen inte ut.

Tankar en ganska vanlig tisdag, full av chanser och möjligheter - det är aldrig kört!
Bästa hälsningar från ÅsaMia på EQverkstan








Inga kommentarer: