torsdag 9 februari 2012

Igelkottemikrofon!

Idag var jag med om en fantastiskt söt händelse. På promenaden hem från skogsutflykten går jag bredvid två sjungande sexåringar. Den ena går med en kotte i handen som hon plockat med hem från skogen. "Den där är ju en jättebra mikrofon" säger jag till flickan med kotten och hon tycker att det är en strålande idé och börjar lyckligt sjunga i sin nya mikrofonkotte. Då tittar kompisen, som inte har svenska som modersmål, på mig med sina gigantiska rådjursögon och säger med tårar i halsen (Ja, hon är ganska dramatisk :-)) "Jag vill också ha en igelkott! Jag vill ha en sån där igelkott!" så pekar hon darrande på kotten.

Tja, kotte eller igelkott, hur ska man kunna hålla ordning på alla konstiga ord?! Skolkuratorn blev lite fnissig efter den lilla observationsrundan.

Stor torsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: