onsdag 22 februari 2012

Flickan som samlar på solsken

Idag var jag på ett möte där en av våra skolpsykologer sa en sak som var så klok. Så här sa hon:
"Glädje och glada stunder är motgift mot oro." Vår uppgift blev att fundera över vilka stunder i skolan som eleven visade glädje. Vad är roligt, lustfyllt, engagerande? Jag tror att det gäller alla människor och alla delar av livet - Glädje är motgift mot oro!

En annan sak på samma tema, är en målning som min kära svägerska har gjort. På bilden är hennes lilla barnbarn och titeln är "Flickan som samlar på solsken." Jag tycker det är otroligt vackert. Min svägerska har gjort ett bildspel som är fullt av styrka, vishet och inspiration. Hon förlorade kampen mot sin svåra sjukdom för några veckor sedan, hennes insiktsfulla tankar lever vidare. I mitt hjärtas trädgård - ett bildspel

Jag vill vara en människa som samlar på solsken! Vi gör det tillsammans! Vissa dagar går det lättare andra dagar är det svårt. Men jag tror att det samlade solskenet följer med till de molniga dagarna också.

Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: