fredag 9 december 2011

Smågruppssamlingar, check! :-)

Idag har jag träffat massor av barn i smågrupper för att prata om hur de har det i sin klass. Härliga samtal! Det ger så mycket glädje och energi att få sitta och lyssna på kloka barn. De säger så mycket bra saker om man får tid att lyssna. Nästan alla barn älskar när någon vuxen är intresserad av vad de har att säga så det är ett otroligt tacksamt jobb. Några barn komponerade en "ÅsaMia-sång" efteråt...
Haha, det var en ny upplevelse. Jag tror aldrig någon har komponerat någon sång till mig förut. Nästa gång jag är på den här skolan ska jag göra en liten analys av det som kommit fram i intervjuerna och se om jag hittar några bra trådar att dra i.

Nu är det läge för helg! Tänk att den alltid kommer så lämpligt, så här i slutet av veckan! Vill passa på att önska Dig en väldigt härlig helg! I det Alterydska hemmet ska det ätas den numera traditionella hämt-Kina-fredags-maten om en liten stund, sedan blir det nog Idolfinal. Julgodis ska det bakas också den här helgen, men det blir nog inte ikväll... Ikväll är det soffan som gäller!
Stor kram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: