onsdag 7 december 2011

Rätt person på rätt plats!

Idag har jag haft en intensiv kuratorsdag. Vi har suttit många timmar tillsammans i elevhälsoteamet på en av mina skolor och skaffat oss koll över de elever och ärenden som vi behöver prioritera bland. Det är inte lätt att prioritera, det handlar ju om människor, och dessutom om barn! Idag har vi ändå fått mycket bra saker gjorda och det känns bra.

Hade precis ett ärende till ett gym (inte för att träna dock - tyvärr!) och träffade en tidigare kollega som jobbar med familjebehandling. Roligt att träffa henne och jag är så glad att det finns så kompetenta och goa människor på så viktiga tjänster! Det är galet viktigt att det är rätt människor på rätt platser. Särskilt när man jobbar med barn. Det händer att jag träffar pedagoger som jag tänker skulle må bra av att byta jobb, men tänk så mycket oftare jag träffar pedagoger som är så rätt för sitt jobb att jag blir glad och varm inuti.

Nu ska jag titta färdigt på "Berg flyttar in" och sedan kolla lite på anteckningarna inför föredraget imorgon.

Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

2 kommentarer:

Linda Palm sa...

DU är RÄTT person på RÄTT plats ÅsaMia!!! <3

EQverkstan sa...

Tack fina Du - det värmer verkligen!