onsdag 21 december 2011

Skolavslutningsdag

Så här inför nyårslöfternas högsäsong har jag hittat ett riktigt bra videoklipp om tidernas bästa medicin. Ni kan säkert gissa vad det handlar om!

Idag har det varit skolavslutning här i min stad. Just nu sitter jag i sovrummet medan dottern spelar julmusik och bakar julgodis med sina tjejkompisar i köket. Det är riktigt härligt! På min skolas avslutning spelade fyrorna musikal. De var jätteduktiga! De avslutade med en sång som hette "Håll inne med slåsset!" Inte någon julsång precis men en härlig sång som troligen kommer att bli något av min skolas signaturmelodi. Förmodligen kommer alla elever att lära sig den till sommarens skolavslutning.

Budskapet på avslutningen var att alla behöver varandra och att vi ska våga tro på det vackra hos dem vi möter. Det tar vi med oss inför julen och det nya året.

Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: