måndag 19 december 2011

Gå vidare!

I mitt nya jobb möter jag många som skulle må så mycket bättre om de hade förmågan att släppa saker och gå vidare sedan de försonats. Många konflikter hålls vid liv, år efter år, eftersom parterna inte går vidare utan så snart en liten sak händer kopplas hela deras historia på, händelser och oförrätter rullas upp. Det händer gång på gång och allt medan tiden går blir ryggsäcken allt tyngre att bära. Jag menar inte att man ska ta skit och bli trampad på, men att alltid se sina skolkompisar genom ett filter av tidigare och kommande oförrätter gör inte att man får en bra skoltid och ett bra liv!

Jag hoppas att jag kan så små frön till förändring. Små frön för att kunna se andra människor och välja att i första hand tolka det jag ser vänligt och positivt. Kan jag plantera det hos barnen jag möter är jag övertygad om att jag har lagt grunden för något som kommer att ge dem ett bättre liv! Det är något att kämpa för!

Igår hade vi gäster, goa gamla vänner! Några av oss löste världsproblemen medan andra bakade fantastiska praliner. Kolla bara vilka praliner! :-)
Tyvärr syns det inte riktigt HUR fantastiska de är...
Stor måndagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: