tisdag 13 december 2011

Luciamys!

Det är något speciellt med att få vara med på luciafirande med barn. Idag har jag varit på min F-2 skola och ettorna hade hand om luciatåget. De var superduktiga och sjöng så fint! Dessutom fick vi julbord till lunch, med lax, skinka, jansson, rödbetssallad, prinskorv, köttbullar och sill. Det var jättegott, stort tack till Maria-i-maten!

Jag var och observerade i ett par klasser, i den ena var smartboarden i funktion och de öppnade adventskalendern och spelade memory då det gällde att para ihop bokstäver och bilder. Kul med smartboard, tänk vad roliga saker det finns att göra! Några andra barn målade julbilder med vattenfärg medan de skrev en saga tillsammans som pedagogen skrev ner på datorn. Sagan handlade om en tomte som bodde i skogen och gjorde medicin av granskott, citron och något mer som jag inte kommer ihåg vad det var... :-) Man blir lite avundsjuk på de barn som får gå i skolan nuförtiden. Det är härligt att känna så ibland, inte precis mediabilden av svensk skola!

Stor tisdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig dag, Åsa-Mia!
Fick precis den känsla, som du avslutade med... det hade varit spännande att få gå i skolan idag, i alla fall att få testa det:-)

Sen hade jag ju haft världens bästa skolkurator att gå till oxå:D

Putte
(Owe T)

EQverkstan sa...

Ja, undrar vad det hade blivit av oss om vi gått i skolan nu... Å tack för fin komplimang, Owe T :)