fredag 16 december 2011

Kebab och rödbetssallad?

Idag hade vi spännande lunch på min skola, det var blandade rester från julbordet igår och så fisk och potatismos och lite kebab. Kebab och rödbetssallad? Någon? :-) Jag tog lite julbord, men det fanns inte någon potatis eller jansson så det fick bli potatismos till. Det blev en god lunch!

Annars har jag hunnit det jag tänkte, då är det en bra dag, eller hur? Fått tag på föräldrar, bokat möten, pratat med barn och personal och fikat gott fredagsfika. En del spännande saker förutom den intressanta lunchmenyn händer alltid... Idag var det rymmare, några rätt små som drog iväg efter lunchrasten. Det var lärare ute och letade, föräldrar var kontaktade och polisen i telefonluren innan de, rätt skamsna, återvände. Skönt att det inte hände något farligt!

Nu är det läge för fredagsmyset, som vanligt kommer helgen helt rätt i slutet av veckan! Har inte riktigt beslutat vad vi ska äta än, det börjar bli dags. Just nu har jag landat hemma och döttrarna sitter och skriver en låt framför pianot, vilken kreativitet! Love it! Vill passa på att önska en riktigt härlig 4:e advent! Stor kram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: