fredag 23 november 2012

VIP-idrott
På skolan jag har varit på idag har de en härlig verksamhet som de kallar för VIP-idrott. Det innebär att alla som inte är aktiva i någon idrott på fritiden får ett tillfälle i veckan då de får prova på olika idrotter som finns i vår stad. Idag skulle det varit boxning, men det får eleverna se fram emot en annan gång eftersom den ordinarie läraren var sjuk och jag inte har det minsta boxningsbakgrund. Så idag blev det innebandymatcher istället.

Visst är det ett jättebra initiativ! Det vill jag gärna sprida vidare som inspiration för liknande satsningar. Några av ungdomarna faller alltid av varje termin efter att de fastnat för någon av idrotterna som erbjuds och DET är ju det som är meningen. Det är inte så lätt att gå till en idrottsklubb själv första gången, men om man varit där och träffat någon ledare och provat kan det kännas mycket lättare.

Unga som har ett intresse klarar sig bättre än de som inte har det.


I lördags köpte jag några växter och planterade dem i en kopparkittel utanför dörren, är riktigt nöjd med resultatet. Snart, snart är det julpyntardags...

NU vill jag passa på att önska Dig en riktigt skön fredagkväll! Vad roligt att Du tittade in här på bloggen - Varmt Välkommen tillbaka! Fredagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: