måndag 12 november 2012

Växtkraft

"It's always worthwhile to make others aware of their worth."
Malcolm Forbes

Gick en hundpromenad för att få igång tankeverksamheten. Tankarna under promenaden snurrade bland annat runt motivation och människosyn. När jag kom hem ringde en av mina allra allra bästa vänner som studerar till hälsocoach. Vi funderade vidare tillsammans.

Förutsättningen för båda våra yrken är en människosyn som bygger på att människan har förmåga att utvecklas och har en inneboende, medveten eller omedveten vilja att växa och utvecklas.

Jag tänker att människan är som ett frö. Får fröet några som helst omständigheter som gör det möjligt att växa det allra minsta så gror det och börjar växa. Det finns en inneboende växtkraft i fröets existens. Jag tror att det är samma sak med människan. Finns det bara en gnutta förutsättningar i omgivningen så växer hon. Vi får vara med och skapa förutsättningar! Livet innebär många chanser och möjligheter.

Stor måndagskram från ÅsaMia på EQverkstan. Jag är så glad att Du tittade in här på bloggen. Vill önska Dig en vecka med goda förutsättningar att växa!

Inga kommentarer: