fredag 21 september 2012

Prioritera det som får dig att må bra!

Den här fredagen sitter jag återigen och funderar en stund över vad jag tycker är det viktigaste att få fram till de ideélla ledare jag ska träffa på måndag. Det finns massor av saker som är viktigt. En statusuppdatering från en vän på FaceBook som hade unnat sig en härlig spa-stund på sin lediga dag fick mig att fundera över något som jag vet att jag tagit upp tidigare på bloggen.

Det är så viktigt att prioritera sånt som får Dig att må bra! VAD du mår bra av, det vet Du bäst själv. Visst finns det saker som är generella, äta, sova, träna, men det är inte riktigt de sakerna jag är ute efter. Mer dem som sätter guldkant på vardagen. Skogspromenaden, fika med en vän, att ta tid för att läsa en bra bok, dansa salsa. Allt som sätter guldkant på vardagen är bra. Så tänker jag.

Ju svårare grupper och barn du möter. Desto viktigare att Du själv fyller på med det som är positivt!
Finns det något som får Dig att må bra som Du kan prioritera den här helgen? De här sakerna prioriterar sig nämligen inte själva.

Stor fredagskram och en önskan om en riktigt härlig helg! Tack för att Du tog dig tid att titta in här på bloggen. // ÅsaMia på EQverkstan 

Inga kommentarer: