måndag 17 september 2012

Ideella ledare

Har börjat förbereda ett utbildnings-/ handledningstillfälle för en grupp ideella ledare som jag kommer att ha nästa måndag. Temat är "Barnen som utmanar". Jag blir så rörd och varm i hjärtat när jag tänker på alla ledare som valt att satsa på barn och ungdomar och ge av sin fritid. Visst är det imponerande. Tusen tack till Dej som är ledare i någon barn eller ungdomsgrupp på något sätt!

Respekt!

Mina tankar handlar om ledarens förhållningssätt och hur vi på bästa sätt kan möta barnen som utmanar oss lite extra. Jag tror att det är väldigt viktigt att vara medveten om att känslor smittar. Ilska föder ilska och lugn smittar med lugn. Inte lätt, men viktigt!

Största måndagskramen till alla ideella ledare! från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: