onsdag 28 september 2011

Till vilken nytta?!

Nu måste jag ösa beröm över mina nya kollegor! Idag har jag suttit på EHT med flera oerhört kloka människor som imponerar på mig med sitt förhållningssätt och sin kompetens. Bland annat en rektor och en specialpedagog. De har myntat ett uttryck som jag ska ta med mig framöver i mitt arbete: "Till vilken nytta?!" Fast de säger det med glimten i ögat och på bredare västgötska än vad jag kan. Det innebär på ett ungefär att i det vi gör måste vi hela tiden, för att prioritera rätt, fundera över nyttan av de åtgärder vi sätter in. Och de dokument vi skriver. Vad vill vi åstadkomma med det vi gör? Vad är målet/nyttan för barnet? Jag kommer att lära mig så mycket av mina erfarna kollegor!

För övrigt börjar det bli vackra höstfärger på träden här i min lilla stad. Det är nästan mörkt när jag går upp på morgonen. Det är både vackert och lite vemodigt! Hösten är en tid att krypa upp i soffan och tända ljus, dricka stora koppar the och läsa bra böcker. Det går att stapla mysiga höstsaker på varandra om man försöker... Jag försöker, för egentligen är jag en äkta sommarmänniska!
Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan 

Inga kommentarer: