tisdag 13 september 2011

Nu blir det mycket nytt!

Redan nu på torsdag börjar ett nytt kapitel, jag ska börja jobba som skolkurator i Lidköpings kommun. Jag smyger igång den här veckan och nästa och börjar "på riktigt" efter bokmässan. Det är en ganska knölig tjänst på 4 olika skolor. Men ska man tänka positivt så finns det därigenom stor möjlighet att jag kan få vara med och hjälpa skolorna att lära av varandra! Man gör ju lite olika på olika ställen. Min man Sture som är andra halvan av EQverkstan kommer att jobba största delen av sin arbetstid med EQverkstan under det här året, det har sett lite olika ut genom åren.

Det ska bli spännande. Jag har längtat efter att träffa "riktiga" människor en tid, inte sitta så mycket vid datorn. Hoppas jag kan göra nytta! Hoppas också att jag hinner fortsätta skriva övningar och blogga för det gillar jag också jättemycket. I början kommer det nya säkert att ta den mesta energin, det är heltid och det är egentligen lite mer än jag tänkt mig. Men det är bara ett vikariat fram till sommaren.

Idag ska jag göra en viktig sak! Har en ledig eftermiddag och ska åka och fika med min bästa Anja. Det är så viktigt att fylla på depåerna och energin. Att fika med en god vän är en gigantisk tankning av energi och behöver prioriteras. Det goda kommer inte av sig självt! Jag läste en intressant artikel i läkarnas tidning. Den handlade om vikten av återhämtning, vila och sömn. Det är inte stressen i sig som är problemet, problemet är när vi prioriterar bort återhämtningen. Artikeln jämförde tjänstemän med elitidrottare. Båda arbetar under press, men idrottsmännen har lärt sig att prioritera återhämtning och vila medan tjänstemännen gärna prioriterar bort sömntimmar när det är stressigt. Intressant jämförelse!

Stor tisdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: