fredag 30 september 2011

Fredag med lite ny innebörd!

Fredag! Det blir en annorlunda fredagskänsla nu när jag har nytt jobb. När jobbet sker mest hemifrån känns inte helg lika annorlunda som när jobbet är på en annan plats. Imorgon blir det sovmorgon, oj så skönt! Ändå är jag inte lika trött som jag trodde att jag skulle bli, tror att det är för att jag tycker att det är så roligt. Det har varit en omväxlande vecka. Jag har träffat en massa nya och "nygamla" människor.

Det händer så mycket nytt i skolan just nu, jag tror att det är lite kullerbytta i huvudet på fler än mig. Det är väldigt bra för mig eftersom det ägnas mycket kraft åt det nya och då får jag en chans att lära mig. Nya arbetssätt utifrån nya skollagen, ny datakunskap, ny organisation och nya utmaningar. Som jag sagt förut så blir jag glad varje dag för jag träffar så många engagerade kloka människor som verkligen vill det bästa för våra barn! Som grädde på moset har jag ätit lunch på en ny restaurant idag. Eller ny förresten, men ny för mig. Maten var så god och så fint upplagd att jag var tvungen att ta kort på den!

Stor fredagskram och önskan om en riktigt skön helg!// ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: