måndag 18 mars 2013

Alla som...


Nu vill jag dela med mig av en lek som jag har använt en del det senaste och jag tycker den är både bra och rolig. Den är enkel och en bra uppvärmning till idrotten eller som en energiövning till en grupp som behöver det.

Alla ställer sig i en ring och den som passar in på det jag säger springer så snabbt man kan ett helt varv runt ringen tillbaka till sin egen plats. Och springer gör de, det kan jag garantera :-)

Jag säger till exempel:

  • Alla som har en storasyster
  • Alla som har något blått på sig
  • Alla som har ett husdjur hemma
  • Alla som drack varm oboy till frukost
  • Alla som går i trean

Prova vet jag, jag gillar den och de elever jag lekt den med har också gillat den.

Stor måndagskram från ÅsaMia Alteryd på EQverkstan. Jag är så glad att DU tittade in här på bloggen!

Inga kommentarer: