måndag 7 februari 2011

Plan för mera lycka!


I höstas hade Framgångsbyrån besök av Susanna Wolgers som föreläste om lycka. Hon presenterade en veckoplan av aktiviteter, förhållningssätt som skall skapa ännu mer glädje och lycka i tillvaron. Inger Eriksson på Framgångsbyrån kommer från och med idag att testa planen och blogga om sina reflektioner. Framgångsbyrån Fungerar aktivitetsplanen och blev hon lyckligare?

"Nakna coachen" - Linda Örtengren Nakna coachen hakar på och bloggar hon med.

Hur ser då aktivitetsplanen för mera lycka ut?

Måndag: Börjar dagen med att skriva ner fem saker jag är tacksam för
Tisdag: Tar 10 minuter och skriver ner en rolig idé eller ett projekt för framtiden
Onsdag: Gör en extra snäll handling
Torsdag: Skicka ett tacksamhetsbrev, mail eller vykort till någon som gjort något bra
Fredag: Njuter av god mat och sällskap
Lördag: Besök en ny plats
Söndag: På söndag reflekterar jag vilken effekt strategierna haft under veckan.
Bara vara– Vila!

Rolig idé - Jag hänger på...

Måndagens uppgift var lätt! 5 saker jag är tacksam för... Tänker inte ens försöka hitta på 5 smarta saker utan skriver bara utan någon speciell ordning upp de saker jag kommer på snabbast.

1. Min familj! Älskade Mannen och de 2 fina, fina tjejerna.
2. Att min mamma som precis fyllt 83 år lever och var pigg och glad sist jag pratade med henne i telefonen.
3. Att det är tulpantid och jag har en bukett på bordet som jag fått av en god vän.
4. Att jag har en tro som är en skatt för mig, det är jag tacksam för. Det lät lite klyshigt plötsligt men det är sant.
5. Att jag är frisk.

Japp det var mina 5 snabba tacksamheter just idag, vilka är dina?

Inga kommentarer: