tisdag 8 februari 2011

Plan för mera lycka, dag 2

Idag fortsätter projektet med att skapa mera lycka vecka 6, projektet som jag hakat på Inger Eriksson från  Framgångsbyrån innebär att jag följer en plan för mera lycka med nya uppdrag för varje dag. Gårdagens uppdrag var enkelt. Att börja dagen med att komma på 5 saker jag var tacksam för just den dagen. Det kändes bra, jag fortsatte med 5 nya (nåja, några var samma...) tacksamheter imorse. Fast det hörde inte till uppdraget det var bara bonus...

Idag är rubriken, ta 10 minuter och skriver ner en rolig idé eller ett projekt för framtiden.

Hmm lite svårare idag. Mina ideér kommer ofta när jag är ute och går. Jag älskar att promenera, faktiskt mer än vad mina hundar gör även om det är hundarna som tvingar ut mig i alla väder. Jag gillar raska promenader och hundarna vill helst stanna och nosa överallt. Jag försöker att komma ut 30 minuter när det är ljust ute varje dag. Tror att det är viktigt att få ljus här i vår del av världen, speciellt den här årstiden. Men nu till idéerna...

Jag har en favoritdesigner! Det vill inte säga så lite för jag vet inte särskilt mycket om design, men jag har fallit pladask för: Piet Hein Eek Både hans miljötänk och hans fantastiska möbler tilltalar mig enormt mycket. Jag vill designa möbler med inspiration från min favorit! Det kräver lite medverkan av käre maken som älskar att snickra men det borde gå att ordna :) Jag skulle behöva ett soffbord, så det kan få bli en prototyp. Ja, jag skulle behöva ett snyggt skrivbord också - det kommer att bli en hel kollektion tror jag...


En annan idé, det är faktiskt två minuter kvar av mina tilldelade 10, är att göra våra inspirationsdagar mera öppna och tillgängliga för fler. Om en skola ska anlita oss blir det ganska dyrt för skolor med dålig ekonomi. En tanke att jobba vidare på är att anordna föreläsning och workshop som skolor kan skicka en eller två personer till så behöver det inte kosta så mycket. Det ska vara på något trevligt ställe och innehålla god mat och gott fika för det är superviktigt när man är på utbildning!


Kom ihåg att livet innehåller många chanser och många möjligheter! Det är aldrig kört!


Onsdag: Gör en extra snäll handling
Torsdag: Skicka ett tacksamhetsbrev, mail eller vykort till någon som gjort något bra
Fredag: Njuter av god mat och sällskap
Lördag: Besök en ny plats
Söndag: På söndag reflekterar jag vilken effekt strategierna haft under veckan.
Bara vara– Vila!


Inga kommentarer: