torsdag 10 februari 2011

Plan för mera lycka, dag 4

Idag fortsätter projektet med att skapa mera lycka vecka 6, projektet som jag hakat på Inger Eriksson från
Framgångsbyrån med nya uppdrag varje dag för att skapa mera lycka. Igår var uppdraget att göra en extra snäll handling. Hur det gick kan ni läsa om i gårdagens blogg.

Dagens uppdrag är att skriva ett tacksamhetsbrev/mail/ kort till någon som gjort något bra, eller bara helt enkelt någon som är bra.

Det är härligt att fundera på vem man skulle kunna skriva ett tacksamhetsbrev till. En härlig känsla i kroppen att komma på hur många människor jag har runtomkring mig som ÄR fantastiska och som gör fantastiska saker. Vem ska man välja?

Jag väljer min fina lilla Mamma idag. Skriver ett kort och känner mig glad med en liten klump av vemod att jag får ha henne i mitt liv som en frisk fläkt och trygghet! Glad och tacksam för att hon finns där, och är den hon är, full av omsorg. Vemodig för att åren går så snabbt och jag inser att hon inte kommer att finnas i mitt liv så väldigt många år till. Hon är 83 år lilla Mamma, och en fantastisk kvinna. Just nu känner jag mig mera vemodig än lycklig, men jag vet iallafall att hon kommer att bli väldigt glad för kortet. Det känns bra!


3 kommentarer:

Den nakna coachen sa...

Underbart med Ingers Lyckovecka. Jag gör övningarna varje dag och bloggar om resultatet :)

Jag grät när jag skrev tacksamhetsbrevet idag men jag känner mig så glad och tacksam över all kärlek som finns.

Må bäst!

/Den nakna coachen :)

Anonym sa...

Ta inte ut sorgen i förväg! Gläd dig och var lycklig för att mamma finns idag. Min mamma blev 102½ och hann vara vår dagmamma sen hon flyttat hit 1984. Jag oroade mig helt i onödan över hur det skulle bli sen.
Inga-Lise

EQverkstan sa...

Tack för att ni ville lämna en kommentar! Det värmer! Jag grät också när jag skrev tacksamhetsbrevet, det är väl så att starka känslor ligger väldigt nära varandra.

Lyckoveckan är en fantastisk idé, man kanske skulle göra den till en återkommande vecka varje år :)

Jag har läst dina fina lyckobloggar Linda - man blir glad av dem! Tack för att du delar med dig och vilken jättefin bild på farmor!

Inga-Lise du har helt rätt i att man inte ska ta ut någon sorg i förväg, det finns inte något alls som blir bättre av det! Bättre att se det fina man har just nu, Tack!
Ha det bäst!// ÅsaMia