torsdag 20 december 2012

Rolig förfrågan och tänkvärt om inslagna teckningar

Fick precis ett mail från förlagschefen på Argument förlag med förfrågan om jag vill skriva berättelser till Karibo 5. Nummer 4 har inte ens kommit ut ännu, men nu har förlaget bestämt sig för att även ge ut del 5. Roligt! Det är ett jättebra material, och så klart jag vill skriva! Jobbar Du, eller känner någon som jobbar i kyrkans barngrupper så kan jag varmt rekommendera:  Karibo 3 

Karibo, del 3 NYHET

Ett material för barn 7–9 år


Karibo är ett material för kyrkans barnverksamhet, exempelvis miniorträffarna. Materialet ger förslag till 20 träffar, lämpliga för höstterminen. (De avslutande träffarna har jultema.)
Varje träff innehåller:
  • Förslag på text att läsa ur Stora Berättarbibeln, alternativt en nyskriven berättelse som inkluderats i materialet
  • Samtalsfrågor
  • Värderingsövning utifrån temat i berättelsen
  • Två förslag på praktiska pyssel att göra
  • Pysselblad som kopieringsunderlag
  • Två lektips
  • Andakt, med anknytning till temat i berättelsen

"Alternativt en nyskriven berättelse" ... det är där jag kommer in! :-)

 


Tänkvärt så här i juletider när många teckningar och inslagna små ihoptejpade kartongbitar ges bort till mer eller mindre tacksamma pedagoger, föräldrar och andra vuxna. :-)

Stor torsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan. Jag är så glad att Du tittade in här på bloggen!

Inga kommentarer: