torsdag 6 december 2012

 
 

Om prioritering och förändring

Snökaoset har lagt sig, allt är vitt och vackert! Igår fick man krypa långt långt in i jackans luva för att ta sig till jobbet.
På hemvägen såg det ut så här:
När jag satt och småpratade med en liten tjej med flätor och stora knallblå ögon frågade hon plötsligt: "Varför vill du jobba här hos oss?" Jag sa någonting om att det är så mysigt att få träffa alla härliga barn och hon nickade och verkade nöjd med svaret. Frågan hängde kvar lite hos mig efteråt. Det är rätt viktigt att fundera över varför man gör det man gör och välja aktivt!

Såklart att det finns omständigheter man inte råder över, men det mesta i livet handlar om val och prioriteringar. Jag tror att man mår mycket bättre om man väljer aktivt, sätter sig vid rodret och beslutar sig för åt vilket håll man vill gå.

Igår kväll var jag på tjejkväll. En underbar kväll som bästa Lena bjöd på. Vi pratade en del om förändring. Flera av oss upplever och har upplevt många förändringar i livet de senaste åren. Det kan kännas otryggt och man vill gärna ha garantier inför framtiden. Det finns inga garantier. Det enda vi kan vara säkra på är att det ständigt kommer att bli förändring.

Livet är som en berg- och dalbana,
det har upp- och nedgångar.
Det är ditt val om Du vill skrika,
eller njuta av färden.

Jag är jätteglad att Du tittade in här på bloggen och ville läsa! Tack!
Stor torsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan
 

Inga kommentarer: