tisdag 4 december 2012

Köträning i pulkabacken

 
 
Jag är så dubbel inför det här med vinter... Jag gillar inte kyla, MEN det är ju ändå väldigt vackert när det är snö och barnen har så mycket kul att göra ute. Här kommer en bild från dagens kö-träning i pulkabacken. En pulkabacke ger galet många tillfällen att träna social kompetens. :-)

Mysigt, men kallt, det gick bara att titta åt ett håll för vinden ven.
Önskar Dej en riktigt härlig tisdagkväll! Jag tror att jag ska ägna en stund den här kvällen åt att baka mina frökex, vet att jag tjatat om dem tidigare men de är såååå goda!

Här kommer receptet igen om du missat det. Måtten är ungefärliga och har du inte en sorts frön så kan du ta mer av en av de andra sorterna, det spelar ingen roll.
2dl majsmjöl

0.75 dl linfrö

0,5 dl pumpakärnor

0,5 dl solrosfrö

0,5 dl sesamfrö

0,5 dl olivolja

2,5 dl kokande vatten

Gör så här: Rör ihop alla ingredienser, det kokande vattnet sist. Häll ut på bakplåtspapper på en plåt. Satsen räcker till två plåtar. Lägg ett bakplåtspapper ovanpå och tryck ut så tunt du kan mellan bakplåtspapperen. Sedan tar du bort det övre bakplåtspapperet. Skär i lagom stora bitar och strö över flingsalt.

Ugn 150 grader ca 40 minuter
Som en liten slutkläm på det här inlägget vill jag introducera ett begrepp från goa Tina Gunnarsson som jag skrev om i gårdagens inlägg. Hon pratade om att hitta sina egna ENERGIKARAMELLER. Det är väl ett härligt uttryck! Hitta det som ger Dig energi så här i december. Det som hjälper dig att inte bara ha hälsan, alltså vara fri från sjukdom, utan att få plushälsa - att få må riktigt gott!
Prioritera dina energikarameller! Stor tisdagskram från ÅsaMia på EQverkstan. Jag är så glad att Du tittade in här på bloggen! Varmt Välkommen tillbaka!
 

Inga kommentarer: