tisdag 11 december 2012

Isäggsodling och autografjaktsövningar

Nu ska jag få prova mina egna.  De ska bli gröna och gula, det var den karamellfärg jag hade hemma. Spännande!
Idag har jag jobbat hemifrån och bland annat suttit och pusslat ihop ett par övningar då barnen får gå runt och samla autografer från sina klasskompisar utifrån givna förutsättningar. De ska till exempel ha en namnteckning från en klasskompis som har en grön tandborste. Jag är förtjust i den här sortens övningar, jag har gjort ett par stycken tidigare men de tål att göras igen.

Det är så lätt att man bara pratar med samma personer vecka efter vecka, och ofta känner man inte så många i en klass särskilt väl även om man gått i samma klass flera år. Det är bra för gruppgemenskapen att göra övningar när man får mingla runt och prata med klasskompisarna! Det är också jättebra övningar om det kommer någon ny elev till gruppen.

Stor tisdagskram från ÅsaMia på EQverkstan. Jag är så glad att Du tittade in här på bloggen!

Inga kommentarer: