onsdag 12 december 2012

Fick ett fantastiskt julkort idag!

Förutom den traditionella hälsningen ett meddelande om att jag fått 79 malariatabletter som skickats till någon som behöver dem bättre än vad jag gör. Tack goa familjen Johansson för den fina hälsningen - det bästa julkort jag fått! malariatabletter-till-unicef Fantastiskt att vi kan göra skillnad på en mängd fiffiga sätt! Jag gillar också Köp en get namnge geten och ge bort ett gåvobevis. En julklapp till glädje för många!

"I många länder är befolkningen hårt drabbad av sjukdomar som HIV/Aids vilket leder till att ett stort antal barn blir föräldralösa. I bästa fall lever dessa barn i en släkt – eller fosterfamilj. Det är ofta svårt för familjer att få maten att räcka till alla. Getter köps in, föds upp och ges bort till fattiga familjer, och då i första hand till de som tar hand om föräldralösa barn. En get kan producera upp till fyra liter mjölk om dagen. Mjölken är mycket näringsrik och stärker immunförsvaret, något som är särskilt viktigt för dem som har HIV/Aids."

Innan det blir för sent för Dig att baka julgodis måste jag också passa på att dela med mig av julens bästa godisar! I vår familj heter de "Ullas kola", eftersom receptet introducerades av barnens fritidspedagog Ulla. Jätteenkla att göra och så goda att Du kanske ska vänta lite med att prova receptet om Du vill att några ska finnas kvar på julafton!

100 gr smör
4 dl socker
2 dl grädde
200 gr mörk blockchoklad

Blanda smör, socker och grädde i en kastrull. Koka upp och låt koka i 5 minuter.
Lägg sedan i chokladen. När chokladen smält häller du upp smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper. Låt stelna och skär i bitar.

MUMS!
Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan. Jag är så glad att Du tittade in på bloggen!


Inga kommentarer: