fredag 19 augusti 2011

Nu är det dags för lite inplanerat vardagsnjut!

Semestern lämnar ett tomrum, nästan lite sorg. Det är lätt att överfallas av tankar på att det är ett helt år till nästa gång. Men vad är det egentligen jag saknar mest med semestern? Det kanske finns möjligheter att lägga till lite av det härliga, det som gör semestern så viktig, under de vanliga veckorna? Även om jag inser att en del av det härliga med semestertider är att man inte behöver planera så förtvivlat utan mer ta dagen som den kommer, så kanske det kan vara läge att faktiskt planera in lite extra i almanackan av det där som laddar mina batterier. Det prioriterar sig inte av sig självt nämligen.

Lite vardagsmys med mina nära, krypa ner i sängen lite tidigare så jag orkar läsa lite i någon av alla bra böcker jag vill hinna läsa, baka lite bröd, äppelpaj, kolla på en film, fika med en god vän...
Hur ser din lista på det du vill göra i höst för att få lite extralång semesterfeeling?

Väldigt snart, alla ni som inte heller lyckats vända riktigt på dygnet ännu, är det faktiskt helg!
Trevlig helg och Stor kram från ÅsaMia på EQverkstan

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt sagt!