tisdag 30 augusti 2011

Har tillbringat en längre lunch hos min fina vän Tina. Hon har tagit tjänstledigt för att utbilda sig i personlig utveckling. Helt rätt och modigt tycker jag!

Många härliga samtalstrådar under den lunchen. Bland annat som fastnade hos mig var en tråd, ifall det är så att man "blir summan av de 5-10 personer man umgås mest med". Spännande tanke... Det blir i så fall väldigt viktigt vilka personer man tillbringar mest tid tillsammans med. Det kanske inte bara gäller fysiska personer utan även dem jag tillbringar mycket tid tillsammans med via böcker eller TV-program?

Jag tror att det ligger mycket sanning i den tanken. Vem blir jag till exempel om några av dem jag tillbringar mest tid tillsammans med är kollegor som dryper av bitterhet? Vad innebär det till exempel för mitt ekonomiska tänk om Bill Gates är en av mina närmaste vänner? Vad gör det för skillnad i mitt liv om jag börjar att prioritera tid för att umgås med goda vänner som får mig att må bra?

Det här är värt att fundera vidare på...
Stor kram en ganska vanlig tisdag, från ÅsaMia på EQverkstan

2 kommentarer:

Tina sa...

De som har Dig som en av de fem har tur.

EQverkstan sa...

Tina, vilken komplimang, den värmde verkligen - TACK!!! och tack för igår! Med risk att verka som en klubb för inbördes beundran (en sådan kan väl i och för sig också fylla en viss funktion ;-) ) DETSAMMA!