fredag 26 augusti 2011

Karibo!

I dag är det administrativt pyssel och sagoförfattande på schemat. Det administrativa pysslet är nog avklarat för den här gången, så nu återstår lite sagoförfattandet innan det blir helg :-) Den här gången är det till en liten utvikning, ett extraknäck för EQverkstan kan man kalla det. Jag blev kontaktad av min härliga redaktör Kristina Reftel på Argument förlag som frågade om jag ville skriva några sagor till ett miniormaterial för Svenska Kyrkan. Det gjorde jag i våras, det var jättekul, och del 1 av materialet "Karibo" kom ut förra veckan. Jag fick hem det i brevlådan för precis en vecka sedan och blev superglad för jag gillade materialet jättemycket! Det är förutom mina sagor, pyssel & knåp, lekar, övningar, bibelberättelser och andakter. Materialet är tänkt för Kyrkans barnverksamhet (7-9 år) till exempel miniorgrupper eller söndagsskola. "Karibo" betyder välkommen på swahili.


Nu är det dags att skriva några nya sagor för del 2 som är tänkt att komma ut till vårterminen. Ja egentligen är det bara 2 av 8 kvar om de godkänner de 5 jag skickade för en liten stund sedan. Alltså jag har INTE skrivit 5 sagor idag, så produktiv är jag inte, men det är alltid roligt att skicka iväg dem och få respons. Förhoppningsvis positiv sådan då... Men först en liten hundpromenad, en lite sen lunchrunda... Det är jättehärligt väder här i min lilla stad. Imorgon ska det bli åska så man får väl passa på att njuta extra idag!
Kram och Trevlig helg!!! från ÅsaMia på EQverkstan

2 kommentarer:

Linda Palm sa...

Vad spännande ÅsaMia! Mina kompisböcker säljer också förutom till förskola och familj även till kyrkors barnverksamheter. Dock för yngre åldrar. Dags för lite kompisutbyte snart igen!:)
Kram

EQverkstan sa...

Hallå där Linda!Kul med dina fina kompisböcker! Det är alldeles säkert dags för en liten träff snarast, det får vi försöka få till :-) Kram och trevlig helg på dig!