fredag 20 maj 2011

Sitter just nu i min mammas kök. Har åkt upp till Hälsingland för att jubilera med min gamla högstadieklass. Passar på att träffa min lilla mamma ett par dagar. Hon är en fantastisk kvinna. Livet har gjort henne vis. Jag är sladdbarn och min lilla mamma är 83 år. Hon opererade in en ny pacemaker i förrgår, operationen gick bra och hon är pigg och fräsch.

Vi har precis avslutat en långfrukost med goda samtal. Kontentan av morgonens samtal är hennes slutsats att det viktigaste i alla möten är att man känner sig sedd av den andre, vare sig det handlar om vårdpersonal eller bekanta. Känner man sig inte sedd och bekräftad har man inte ens samma möjlihgerer att tillfriskna. Hon önskar att människor inte var så osäkra att de inte vågar ta hjälp av varken Gud eller andra människor. Tar man inte emot hjälp blir man lätt bitter när livet drabbar en. Tar man emot hjälp kan man lära sig viktiga saker genom sina erfarenheter och motgångar som kan hjälpa en att förstå andra människor.

Önskar dig en bra dag och en riktigt trevlig helg och hoppas att du också får del av goda samtal den här dagen! Bästa hälsningar från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: