måndag 30 januari 2012

Omväxlande dag

Idag har det varit en omväxlande dag. Jag har haft killgrupp i sexan, hjälpt till att reda i en konflikt, blivit akutinkallad till en av mina skolor, träffat en tjej som känner sig ensam, planerat insatser i en rörig klass, träffat politker och varit på skolinvigning!

Skolinvigningen var en festlig tillställning med skolchefen, nämndens ordförande, rektor och personal, handvirkat band som klipptes, och barn som visade sina anhöriga runt. Det var mysigt! Skolan som invigdes är väldigt fin. Ja, det kan också vara en del av uppdraget. Man har inte tråkigt som skolkurator
:-)

Med start idag gäller det att, tillsammans med pedagoger och övrig skolpersonal, vässa tankarna när det gäller den röriga klassen! Det är en otrygg grupp som vi måste vända. Jag tror att jag ska börja med att intervjua alla barnen med start imorgon.

Just nu längtar jag väldigt mycket efter en sån här...
Men det får nog vänta till helgen. Men då minsann ska årets första semla avnjutas. Det ska bli härligt!
En stor måndagskram till Dig från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: