onsdag 26 oktober 2011

De bästa ideérna kommer inte alltid när vi kämpar som mest!

Läste att vi bara kan ha "bästa kvalitetstänk" 2-3 timmar varje dag. Längre tid klarar inte hjärnan att ha fullt fokus. Det är inte alltid under långa jobbtimmar som kvalitetstänket är på topp. Det är inte alltid när vi sitter och kämpar för att hitta lösningar som de bästa ideérna kommer. Visste ni att enligt en undersökning så är det vanligast att människor får ideér som gör skillnad när de står i duschen. Jag kände det på mig! Har alltid tyckt att mina jobbtankar snurrar på ett väldigt effektivt sätt i morgonduschen. :-) Nu har jag till och med en studie i ryggen som bekräftar att det inte bara är ett skonsamt sätt att väcka kroppen och lyckas ta mig från den behagliga sängvärmen. Undrar om man skulle kunna få räkna det som arbetstid, kanske få höjd lön för att täcka elräkningen utifrån den här studien?
Stor onsdagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: