måndag 10 oktober 2011

Bra start på dagen :)

I morse "råkade" det bli en smiley i min frukostfil, den är faktiskt inte fejkad. Vilken härlig start på dagen, eller hur?
För övrigt har jag funderat lite idag, utifrån ett coachingsamtal jag haft, på hur stränga många är mot sig själva. Jag har träffat flera unga tjejer, vet inte om det är ett speciellt "tjejproblem" men i min erfarenhet är det ett vanligare bekymmer för flickor. Inne i sitt eget huvud har de en oerhört sträng domare som hindrar dem i sina sociala kontakter. En domare som berättar för dem att sånt de skulle vilja prata med dem omkring sig om, inte riktigt duger. Innan de ens har provat att  säga orden har domaren i huvudet redan sagt stopp. De tror att de måste säga så bra och genomtänkta saker att de förblir tysta.

Jag tror att ett bra sätt att våga komma vidare är att börja prova att säga saker som inte är så genomtänkta. Träna på att bara bubbla lite av de tankar som "ploppar upp". Prova i ett tryggt sammanhang och se vad som händer. Våga ta ett litet steg.

Stor måndagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: