onsdag 20 april 2011

Att åldras är en ynnest!

Läste en insändare i senaste numret av Kattis & Co som berörde mig på djupet. Jag skulle gärna vilja dela med mig av den. Ellinor Hansson skriver:

"Jag läste precis i numret om kvinnors åldrar och om den eventuella panik en del känner för att bli äldre. Jag har aldrig haft någon kris, varken när jag fyllde 30 eller 40. Och då har jag absolut ingen perfekt kropp. Men i dag skulle jag ge vad som helst för att få fler rynkor och se min kropp åldras. För ett par månader sedan fick jag obotlig cancer och min tid är utmätt. Jag hade mycket hellre blivit rynkig och grå än att leva med oron att inte hinna bli det. Ha det gott!"

Varma tankar till Dej Ellinor!

Ibland bekymrar jag mig för väldigt konstiga saker, som rynkor! Kanske du också gör det. Egentligen är det en ynnest att få leva så att man hinner uppleva många av dem... Bästa hälsningar en ganska vanlig, men ovanligt vacker onsdag full av chanser och möjligheter! Kom ihåg att nutiden har vi alla lika mycket av!// ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: