onsdag 4 september 2013

Sommardikter

Den här veckan har jag varit ganska mycket i en härlig tvåa. En av mina uppgifter var att göra en utställning av elevernas sommaruppgift. De har skickat ett vykort med en liten dikt till skolan. Dikten skulle innehålla något de ser, något de hör och något de känner.

Dikterna har skrivits ut och delats ut bland eleverna som utan att veta vem som skrivit dikten fått måla en bild av sina tankar och känslor utifrån vad dikten handlar om.

Nu parar vi ihop konstnärens bild med "rätt" dikt och sätter upp som en utställning. Det blev så fint! Barnen har skrivit fantastiska små dikter och målat jättefint! Vilken kreativitet!

"Jag ser en katt.
Jag hör att den jamar.
Jag känner dess lena päls."

Idag är det utskicksdag på EQverkstan. Nya fräscha utskick i alla prenumeranters e-postlådor. Lycka till med övningarna! Bästa onsdagshälsningar från ÅsaMia Alteryd på EQverkstan
Och DU... Det är aldrig kört! Kram!

Inga kommentarer: