torsdag 12 september 2013

FÖRFATTARTORSDAG
Idag skriver jag berättelser till Arguments miniormaterial Karibo Del 5 av materialet har precis kommit ut och den sjätte delen är tänkt att komma ut till våren. Det är för den jag skriver nu. Ett jättebra material för Kyrkans barngrupper (Ålder 7-9) Min del i materialet är att skriva några berättelser som man kan använda att läsa och fundera omkring i barngruppen. Med inspiration från de gamla Bibelberättelserna fundera runt vad tro kan vara idag. Kul uppdrag tycker jag!

Deadline är 1 oktober, jag har lovat att skriva 8 berättelser och jag har bara skrivit en... Så nu gäller det att jobba på, det finns ju liiiite mer i almanackan än att skriva berättelser! (Puh, hoppas inte min redaktör på Argument läser hur sen jag är, men Kristina ifall du läser det här... det har hänt förr och jag jobbar bra under press ;-) )


För att bota en envis förkylning dricker jag te med honung i gammelfasterKarins fina tekopp. Hon var en krutgumma full av humor och blev 102 år. Igår investerade vi i ett element till mitt nya kontor, det behövs inte än men säkert framöver. Nu är det alldeles lagom med shorts och raggsockar @AlterydsMagasin :-)

Önskar Dig en jättebra torsdag! Stor kram från ÅsaMia Alteryd på EQverkstan
och Du, Det är aldrig kört!

Inga kommentarer: