fredag 20 september 2013

Författarfredag och tankar om explosiva barn

Det känns otroligt lyxigt att få jobba hemifrån ibland. 20:onde september och jag kan fortfarande dricka mitt förmiddagskaffe med bara fötter mot det solvarma trägolvet på terrassen! Fantastiskt!

Den här veckan har innehållit en hel del skoljobb. Jag har haft anledning att fundera runt de explosiva barn jag möter. Det är en tröttande men intressant utmaning att försöka ligga steget före. Att hela tiden ha som mål att underlätta för barnet att göra rätt. Att också underlätta och hitta vägar för att pedagogerna runt barnet ska orka, göra rätt och hålla ut. Det har mina tankar snurrat en hel del omkring den här veckan. Fortsättning följer... ;-)

Idag skriver jag för Arguments miniormaterial Karibo igen. Det är roligt!

Om en liten stund tar jag fredageftermiddagsledigt och fortsätter skrivandet i helgen. Kommer ihåg att det var en av anledningarna på plussidan när jag bestämde mig för att starta EQverkstan. Möjligheten att prioritera och lägga upp tiden som jag vill.

Ska träffa bästa Anja Johansson för några timmars skratt och inspiration. Ser fram emot detta! Tror att det är superviktigt att prioritera relationer.

Önskar Dig en riktigt skön och avslappnande helg! Stor kram från ÅsaMia Alteryd på EQverkstan

Inga kommentarer: