måndag 7 april 2008

American history X

Har idag på morgonen sett delar av filmen "American history X" tillsammans med äldsta dottern som jobbar med den på sitt gymnasieprogram. Det är ett starkt drama om två bröder, den äldste är nynazist och lillebror ser upp till sin storebror och följer i hans fotspår. (Edward Norton är fantastisk i sin rolltolkning!) Det är en av de starkaste filmer jag vet och jag rekomenderar alla äldre ungdomar och vuxna att se den!Filmen innehåller flera väldigt otäcka starka scener så håll alla yngre barn långt borta och använd den inte i skolorna före gymnasieåldern! Människan är en berättelse är titeln på en bok som jag inte läst, men tänkt många gånger att jag skulle vilja läsa. Det sammafattar min känsla den här förmiddagen. Det finns orsaker till att människor beter sig som de gör. Hat leder inte till något som gör livet bättre. Det finns möjlighet till förändring, möjligheterna heter vänskap och kärlek! Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer: