fredag 24 januari 2014

Vet ni vad skolkuratorer gör när de har fest?
Jag har ett rullande schema när jag jobbar som skolkurator 4 dagar varannan vecka och 3 dagar varannan vecka. Den här veckan är den när jag jobbar 4, alltså väldigt lite tid för EQverkstan. Så idag känns det lyxigt att få sitta i min lilla skrivarkoja på landet. Igår blev jag och mitt EHT-team intervjuade av skolinspektionen, det är inspektion på alla skolor i min kommun just nu. Mycket jobb och stress för rektorerna, hoppas att det leder till något bra och utvecklande...

Annars börjar jag komma in i arbetet. Det är härligt! Så många goa barn och så mycket härlig personal och massor av tankar om nya övningar :-) Ett tema som ofta kommer upp är "Tråkigt språk" i grupperna, något att fundera över hur man kan jobba med... Det kommer nog att dyka upp som ett tema för EQverkstans utskick framöver!

En annan sak jag tänkt på är att det finns så otroligt mycket goda exempel på hur man jobbar med att bygga goa, trygga grupper ute på våra skolor bara inom samma kommun, men inte något bra forum där man kan tipsa varandra om goda exempel. Och inte någon som har tid att fixa med något sådant forum heller för den delen... DET är också något att fundera vidare omkring.

Ikväll ska jag på skolkuratorfest :-) Vet ni vad skolkuratorer gör när de har fest?? Jo, de äter god cateringmat och spelar spel!

Önskar DIG en riktigt härlig helg!!! Stor fredagskram från ÅsaMia på EQverkstan

Inga kommentarer: