fredag 14 mars 2014

Mitt jobb är motsatsen till skolinspektionen

Under de senaste månaderna har alla skolor i min kommun varit föremål för inspektion från Skolinspektionen. Det har varit stressiga månader, framför allt för våra skolledare. Såklart det är jättebra med kvalitetskontroll och vi på skolorna får kritik på olika punkter och en chans att se vad det är vi behöver jobba mer/bättre/hårdare med.

Uppgiften för dem som jobbar på skolinspektionen är att leta upp det som är bristfälligt, fel och inte fungerar...

Mitt jobb är att hitta det som är bra, positivt och stärka det som fungerar, både som skolkurator och i mitt jobb på EQverkstan. Håller Antonovsky hårt i handen och tänker att idag är jag bara så tacksam över mitt jobb! Just saying...

Glad fredag på er därute!!! Kram från ÅsaMia Alteryd på EQverkstan

Inga kommentarer: